Η Συνεργατική Μάθηση ως Μέσο Ανάπτυξης των Κοινωνικών Δεξιοτήτων στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1184Λέξεις-κλειδιά:
συνεργατική μάθηση, μοντέλα, κοινωνικές δεξιότητες, φυσική αγωγήΠερίληψη
Από τα θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα που παρουσιάζονται στην εργασία αυτή, προκύπτει ότι, η συνεργατική μάθηση είναι μια δυναμική μορφή μάθησης που αν εφαρμοστεί έχοντας ως βάση συγκεκριμένη θεωρητική προσέγγιση και αντίστοιχο σχεδιασμό, ενισχύει σημαντικά τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών. Σε αντίθεση με τη γενική εκπαίδευση, οι έρευνες που αφορούν στη συνεργατική μάθηση στο μάθημα της φυσικής αγωγής είναι περιορισμένες. Γνωστά προγράμματα που προάγουν τη συνεργατική μάθηση στη φυσική αγωγή είναι το μοντέλο κοινωνικής υπευθυνότητας, το μοντέλο αθλητικής εκπαίδευσης, οι συνεργατικές δραστηριότητες από το φάσμα διδασκαλίας του Mosston (1994) και τα διάφορα συνεργατικά παιχνίδια. Τα παραπάνω μοντέλα χρειάζονται περαιτέρω ερευνητική υποστήριξη, ενώ κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία νέων προγραμμάτων- μοντέλων με πιο σαφή θεωρητική προσέγγιση και περισσότερο προσανατολισμένα στην καλλιέργεια των συνεργατικών δεξιοτήτων των μαθητών.