Συγκριτική Μελέτη Προγραµµάτων Χειροσφαίρισης και Φυσικής Αγωγής στη ∆ιαµόρφωση των Ανθρωποµετρικών Χαρακτηριστικών σε Μαθητές Ηλικίας 12-14 Ετών

Συγγραφείς

  • Νίκος Οξύζογλου ΤΕΦΑΑ Σερρών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Άγγελος Κανίογλου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Στυλιανός Ρίζος ΤΕΦΑΑ Σερρών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

Λέξεις-κλειδιά:

µορφολογικά χαρακτηριστικά, Τµήµατα Αθλητικής ∆ιευκόλυνσης, σχολική Φυσική Αγωγή, πρόγραµµα χειροσφαίρισης

Περίληψη

Η προπόνηση σε παιδιά αναπτυξιακής ηλικίας έχει πολύπλευρη επίδραση καθώς συµβάλλει στη βελτίωση των τεχνικών δεξιοτήτων, στην εµπέδωση τακτικών στοιχείων, στην ανάπτυξη των κινητικών ικανοτήτων, καθώς και στη διάπλαση των ανθρωποµετρικών χαρακτηριστικών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει την επίδραση ενός προγράµµατος χειροσφαίρισης διάρκειας έξι µηνών και ενός προγράµµατος φυσικής αγωγής στη διαµόρφωση των µορφολογικών χαρακτηριστικών παιδιών σχολικής ηλικίας 12-14 ετών. Στην έρευνα συµµετείχαν 121 µαθητές, εκ των οποίων οι 51 ήταν µαθητές των Τµηµάτων Αθλητικής ∆ιευκόλυνσης (Τ.Α.∆.) και αποτέλεσαν την πειραµατική οµάδα, ενώ οι υπόλοιποι 70 µαθητές ήταν µαθητές του τυπικού σχολείου και αποτέλεσαν την οµάδα αναφοράς. Για την αξιολόγηση των µορφολογικών χαρακτηριστικών µετρήθηκε το βάρος, η δερµατοπτυχή βραχίονα, λαγόνιου και µηρού, ο δείκτης µάζας σώµατος, το ανάστηµα, η έκταση των χεριών, η διάµετρος παλάµης και η αµφιακρωµιακή απόσταση. Για την εκτίµηση των διαφορών στα µορφολογικά χαρακτηριστικά µεταξύ των οµάδων χρησιµοποιήθηκε η ανάλυση συνδιακύµανσης µε συνδιακυµαντή τις πρώτες µετρήσεις. Από την ανάλυση φάνηκε ότι στατιστικά σηµαντικές διαφορές προέκυψαν στο σωµατικό βάρος, στο δείκτη µάζας σώµατος (p<.05), στις τρεις δερµατοπτυχές, στη διάµετρο παλάµης και στην αµφιακρωµιακή απόσταση (p<.001), υπέρ των µαθητών που παρακολούθησαν το παρεµβατικό πρόγραµµα χειροσφαίρισης. Οι παραπάνω διαφορές αποδίδονται στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αθλήµατος της χειροσφαίρισης, όπως η διαρκής φυσική δραστηριότητα, τα πολλά άλµατα και οι ρίψεις, οι συχνές δροµικές ταχύτητες, οι διάφορες µετακινήσεις, ο τακτικός χειρισµός της µπάλας και η σωµατική επαφή µε τους αντιπάλους. Επιπλέον, η ένταση και ο προπονητικός χαρακτήρας του προγράµµατος χειροσφαίρισης στα Τ.Α.∆. συνέβαλαν προφανώς στη βελτίωση και προσαρµογή των µορφολογικών χαρακτηριστικών των παιδιών που παρακολούθησαν το πρόγραµµα χειροσφαίρισης.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2005-09-20

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Οξύζογλου Ν., Κανίογλου Ά., & Ρίζος Σ. (2005). Συγκριτική Μελέτη Προγραµµάτων Χειροσφαίρισης και Φυσικής Αγωγής στη ∆ιαµόρφωση των Ανθρωποµετρικών Χαρακτηριστικών σε Μαθητές Ηλικίας 12-14 Ετών. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 3(2), 123–130. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1079

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)